kaffeadventskalendern 2020

 
 
Kaffeadventskalendern har släppts! Nu finns den bara i 800 exemplar så man får ta och skynda sig om man vill ha en egen! Såhär beskrivs den på hemsidan:
 
"Hur fungerar då kaffeadventskalendern? Jo, varje påse i lådan är märkt med ett nummer från 1 till 24 vilket motsvarar respektive dag i december, från första december fram till och med julafton. Varje påse innehåller 30 gram hela bönor som är rostade i slutet av oktober i år (exakt datum varierar mellan rosterier och sorter). 30 gram hela bönor räcker, efter malning, till 5 dl kaffe, vilket motsvarar 4 koppar ren njutning. Det är med andra ord tillräckligt med kaffe om du vill dela din njutning i sällskap med andra.

Tänk på att olika bönor och rostningar smakar olika beroende på hur du maler bönorna, och vilken bryggmetod du väljer. Alla sorter i årets kalender fungerar dock perfekt med en vanlig kaffebryggare, chemex eller annan filterbryggmetod. Men testa gärna även andra bryggmetoder om du har möjlighet.

I kalendern så medföljer också en folder där varje rosteri presenteras, samt där man kan läsa mer om varje dags kaffesort. Exempelvis: typ av böna, ursprung, rostningsgrad med mera. Allt för att ge dig en stund av total kaffenjutning!

Kaffet smakar bäst före utgången av Januari 2021.

P.S. Glöm inte bort att dela med dig av din upplevelse via Instagram (@kaffeadventskalendern) och Facebook (www.facebook.com/kaffeadventskalendern)!"
 
Perosnligen så har jag inte testat kaffeadventskalendern, jag hade tänkt köpa den till min sambo men blev osäker då jag hellre gjorde min egna, som ni vet!