första julklapparna

Igår var jag och en väninna till mig i Stockholm. Min sambo har åkt till sina föräldrar för att hälsa på och lämnat mig och djuren hemma ensamma. Inte mig emot, jag älskar att få lite ordentlig tid att spendera med mina pälsklingar. Jag blir dock lite rastlös så när en av mina vänner bad mig följa med till Mall of Scandinavia så kunde jag ju inte säga nej...
 
Det skulle resultera i att jag köpte kläder, lite till nu i sommar, lite till i höst och sedan...köpte jag min första julklapp. Det är en julkapp till mamma som jag hittade inne på River Island!
 
Men innan ni får se den så tänkte jag dela med mig av mina favoritställen i Södermanland! 
 
 
Mitt första favoritställe i Södermanland (förutom hemma hos mina föräldrar) är på Skärgårdsvåfflan i Oxelösund. Vi åt våfflor med nutella, jordgubbar, väniljaglass och center!
 
 
Det andra stället ligger utanför Nyköping, Stavsjö. Idag var vattnet spegelblankt...
 
Nu kommer vi till det bästa! Det var rea på River Island så jag hittade en underbar liten julklapp till mamma! Jag brukar tycka om att kika på småsaker redan nu. Det är billigare i och med rean men sedan kan man även få med sig klappar som personen kanske inte önskat men ändå blivit glada för! Jag hittade denna!
 
 
En superfin plånbok från River Island blev dagens finaste klapp till mamma! Jag hoppas hon blir glad över den!
 
 
Jag hittade även denna lilla massagekaka som ska till sambons julkalender! Dessa ska jag slå in imorgon innan han kommer hem igen!