andra advent, sjukdom och kaninunge

Hej på er!
 
Det var länge sedan sist men jag ligger hemma och är sjuk, sprinkla över lite vinterdepression på det så blir det inte många blogginlägg som blir gjorda...
 
Nevertheless; så har jag ändå gjort roliga saker! Vi har bland annat firat andra advent med vänner genom att tävla i pepparkakshusbygge! Troligtvis då jag blev sjuk, vilket är väldigt sorgligt. Till mitt försvar så har vi här hemma hållt oss helt i karantän, en av oss fyra jobbar hemma och den sista i butik. Det kan vara att vi inte var redo på chocken som kommer när man inte träffat människor på väldigt länge, det kan vara oturligt och att vi helt enkelt bara blev sjuka - who knows?
 
Hur det än må stå till så hade vi det jättetrevligt!
 
 
Vi lyckades värma kristyren för mycket så den smälte bara vilket ledde till att alla dekoratiner bara föll, det som skulle likna snö såg mer ut som slask och vi fick använda smält socker för att få dem att stå upp.
 
 
Hahahah, detta var alltså vad vi fick till slut, plus en blåsa på fingret efter att jag brände mig på sockret! SÅÅÅ sorgliga pepparkakshus! Det räckte inte med att vi inte kunde ordna ordentliga hus, min väns hus hade gått sönder sen hade hon råkat sätta väggen fel (vi använde oss av Annas pepparkakshus) så dörren var uppe i taket! Så kul, även fast husen ser så sorgliga ut!
 
 
Här hemma har vi fortsatt med kalendern, den jag delade med mig av har ändrats något så ofantligt mycket! Men den är klar! Varje dag får vi en liten stund med varandra där vi bara visar uppskattning. Det betyder så himla mycket i dessa tider!
 
 
Granen är fortsatt vacker och jag älskar verkligen färgvalet!
 
 
Detta är så vi!
 
 
Hoppas detta var en okej uppdatering! Jag bjussar på en liten bild på Båtsman framför granen så ses vi snart igen!
#införjul - #inredning - #jul - #jul2020 - #juleljus - #julgran