en liten jullista

Hittade denna jullista inne hos Sofies julblogg och tyckte den verkade rolig!
 
 
1. Vilken är det första julpynt du tar fram och när tar du fram det?
 Mina första julpynt är definitivt julgranen! Sjukt, jag vet men vi har en tradition av att skaffa julgran redan första december och då åker resten upp samtidigt! Det blir en kväll av pynt och helst med avslutning av saffransbullar!
 
2. Har du några speciell traditioner kring julpyntande?
Ja, det är ju det med granen men annars så har jag inte så många, jag rotar igenom och pyntar såsom det ligger i lådorna hahah! 
 
3. Vilket är ditt finaste julpynt?
Jag tror att det är en julstjärna som vi har i fönstret, annars så kanske det första pyntet jag köpte själv-en silvrig ballerina som har fått följa med ända från flickrummet och in i mitt egna hem! 
 
4. Vilket är ditt konstigaste julpynt?
Personligen har jag inget konstigt än,  jag tror att jag och sambon inte hunnit bo ensamma tillräckligt länge för att kunna det! Hemma hos föräldrarna så har vi en massa konstigt julpynt i form av pynt som skapades av mig och min bror som barn men annars så inget superkonstigt...
 
5. Har du något julpynt med ett särskilt minne?
Ja, de som kommer hemifrån har ju en massa sentimentalt värde, och det som jg skaffade med sambon är också sentimentalt på så vis men mina glöggkoppar är nog de osm jag håller som mest kärt. Det var när vi skaffade dem som det kändes verkligt att vi bodde ihop och skapade ett liv ihop, jag och sambon!